zondag 1 maart 2009

Cake van sorbetijs

Drie soorten sorbetijs die in een cakevorm (van silliconen) een fraai geheel vormen. Als basis gebruikte ik vers sap van limoen, van sinaasappel en in de blender fijngemaakte frambozen. Omdat het niet het frambozenseizoen is, gebruikte ik ingevroren frambozen, die voor dit doe net zo geschikt zijn als verse frambozen.

Meng het sap met een suikersiroop (van 50% suiker en 50% water). Zo'n siroop wordt ook vaak als 'simple syrup'' aangeduid in recepten.

Voor de limoen gebruikte ik 1 deel citroensap op 1 deel suikerstroop. Bij de frambozen 2 delen frambozen op 1 deel suikerstroop en bij de sinaasappel was het 3 delen sap op 1 deel suikerstroop. 

Telkens als ik een soort gemaakt had liet ik dat in de vorm invriezen, terwijl ik de volgende laag maakte. Op die manier hechten de lagen goed aan elkaar zonder teveel te mengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten